Välkomna till FIK 09
Flemingsbergs IK Team 09
Här i Flemingsbergs IK  bygger vi framtidens hockeyspelare!

Här håller vi på med hockey och vi gör det i mångt och mycket ”the old fashion way” vilket för oss betyder att vi tränar mycket och ofta.
Hur hårt vi tränar är alltid upp till individen men vi uppmuntrar alla att träna hårt varje pass. Vi tror på DRIV delaktighet, respekt, intensitet och vilja. Vår drivkraft som förening är att få alla att vilja bli bättre och att varje träningstillfälle ska ses som en möjlighet att få utvecklas som individ och spelare. Vi vill att alla utifrån sina egna förutsättningar ska vilja pusha och driva sig själv framåt hela tiden. Vi har en förhoppning att alla ska känna sig som en del av #flempanfamily och gillar man att träna hårt kommer man absolut känna sig hemma hos oss. Vi ger alla möjligheten att träna mycket och det ger förutsättningar att utvecklas.

Lagledare Rickard Johansson tel: 070-665 88 85

09 Derby mot Huddinge IK
2018-03-22 19:43
"Dreamteam under construction"
Grabbarna reste ner till Salem för dubbelmöte mot storebror Huddinge IK.
Flempan reser ner med samtliga spelare nybörjare som rutinerade.
Säsongens sista omgång spelar grabbarna bra med riktig kämpar inställning.
Grabbarna reser hem med en förlust och en oavgjord, bra jobbat grabbar.
Nu siktar vi in oss på eftersäsong och skridskor hemma i "Flempanland".
Varmt välkomna!
Forza Flempan
8:00 & Boo Borta!
2018-03-08 00:08
Team-09
Efter en riktig holmgång ute på Värmdö åkte denna vecka Grabbarna ut till Nacka och Boo för en härlig morgon med hockey. Nersläpp 8:00 tackar tackar!
Roliga hockeymatcher som avslutades med många skratt i omklädningsrummet. Självklart blev det fika med blåbärssoppa efter matchen, Det är sen gammalt!
En vinst en förlust..
Bra dag för "Flempans Yngsta"
Välkomna till Flempan!
2018-03-08 00:03
Theodor & Morris
Flemingsbergs IK hälsar Theodor & Morris med familjer välkomna till Klubben.
Nya hockeyspelare som hjälper till att bygga upp Team-09..
Morningshow!
2018-01-31 23:18
Samling 7:30 i Visättra för Nynäshamns IF Team-09!
Ja det var en tidig Söndag för spelare ledare och glada föräldrar..
Flempan lirade 2 matcher mot Nynäshamn med 1 vinst 1 förlust, bra resultat för vår lilla trupp med spelare.

Är det något vi har så är det ett härligt gäng hockeyspelare, bra blandning med "erfarna" samt nybörjare.. Killarna kämpar hela vägen in i sargen när det behövs och skratten är aldrig långt borta. Ryktet säger även att ca 3st nya killar är på gång in i gruppen!
Forza Flempan!

Team-09 på Södermalm!
2018-01-14 21:47
"Flempans yngsta"
Flempans yngsta reste till Södermalm och spelade Pool-Play mot Nacka HC och Hammarby IF Hockey. Glada men nervösa killar gled ut på isen i troligtvis Sveriges absolut kallaste ishus/Igloo. Namnet Hammarby IF gjorde killarna nervösa och starten blev likaså. 2-0 Nacka innan killarna blivit varma ordentligt.
Sen vaknade Flempan och med ett fantastiskt passningsspel resulterade i 10 mål framåt..

När matchen mot Hammarby startade hade grabbarna glömt bort nervositeten, Flempan satte fart och höll inte igen alls.

Laget ledare och tillresta föräldrar visste inga gränser när favoritkompisen Olle satte sin första puck i nätet, omdiskuterat då domaren fick fråga publiken om hjälp. Någon minut senare va han framme igen, denna gång kunde ingen ta fel då Olle tog i från tårna när han dunkade in pucken i nätet.
Grattis Olle till första målen i Flempan!

Nacka Hc vs Flempan 2-10
Hammarby IF vs Flempan 1-17