Välkommen på camp med Flempan
Camperna leds av Fredrik Strandfeldt som tillsammans med erfarna och duktiga tränare/instruktörer utbildar killar och tjejer i alla åldrar till bättre hockeyspelare.

Alla spelare är välkomna!
Målvakter, utespelare, flickor, pojkar, flempanspelare och externa spelare
Flempans camper är öppna för alla som vill bli bättre hockeyspelare.
Eftersäsong 19/20
2020-03-23 15:21

En eftersäsong med 3 timmar is per vecka
Anmäl dig HÄR

Anmälan är öppen för spelare födda 2007 och yngre. Pris internt: 2400kr, externt 3400kr.

Den yngsta gruppen spelare födda 2009-2012 får ett 1,5 timmas ispass i veckan. Pris internt 1200kr, externt 1600kr

2005 och 2006, kontakta lagledare i respektive lag för mer information om pris/upplägg och anmälan.

För externa deltagare ber vi er beakta att vit följer avsiktsförklaringen och dess regelverk. Då vi tar emot externa deltagare vill vi att ni först säkerställer i nuvarande förening att det är ok att delta på vår eftersäsongsträning. Läs mer om denna; https://www.stockholmhockey.se/Forening/avsiktsforklaringen/
Uppstartsläger!
2019-06-25 13:36

Vecka 32 blir det uppstartsläger hos oss. Vi kommer i sann Flempananda rivstarta säsongen med 3 is-pass om dagen samt olika off-ice aktiviteter. Vi kommer att maila ut schema under vecka 31 till dom som är anmälda. Priset kommer ligga på ca: 2550kr – intern / 3550kr - extern.

Anmälan görs: HÄR!

Vid frågor maila till

camp@flemimgsbergsik.se

2019-03-05 13:34

Vi har under ett antal år haft en öppen eftersäsongsträning. Det har inneburit att vi välkomnat externa spelare från andra klubbar att delta. Vi har gjort detta i en tro att våra spelare tillika andra föreningars spelare vinner på att ibland få byta miljö och även knyta kontakter med spelare utanför sin direkta krets, i sin egen ålder, utan att därför behöva vända sig till selectverksamheten. Vi anser också att det är bra att avdrammatisera den rivalitet som ibland kan uppstå mellan årskullar/föreningar. Dessutom är det så att en del föreningar lägger ner sin isverksamhet i brist på ishallar när Stockholm hockey Cup tar slut och då finns vi som ett  alternativ för dom som vill fortsätt med isträning ett tag till.

Dessutom är vi mycket stolta över vår verksamhet!

Tyvärr har detta resulterat i att vi från Stockholms hockey förbund fått en skarp varning och blivit ”bestraffade” med att vi numera inte kan ta emot externa spelare utan att dom först fått ett godkännande från sin egen förenings sportchef.

För att underlätta detta förfarande en aning så har vi tagit fram ett dokument som ni kan använda. Dokumentet är för vår säkerhet (vi vill inte ha fler ”bestraffningar från SIF) och er förenings skull. Så att det klart och tydligt framgår att ni endast är här som betalande ”gäster” på vår eftersäsong och det är inte ett aktivt värvningsförsök från vår sida.

Vi kan tyvärr alltså inte ta emot någon som inte lämnat in underskrivet dokument innan första ispasset.

Vid eventuella frågor kan ni maila:

camp@flemingsbergsik.se

Förutom detta kommer vi som utlovat ha en eftersäsong värdig Flemingsberg.

Kostnaden ligger på:

Intern:  2.500kr

Extern: 3.500kr

Plats kommer att vara Björkängshallen!

Anmälan: HÄR!  Dokumentet som måste skrivas ut: HÄR! Dokumentet ligger högst upp under Eftersäsong 18/19

Vi kommer minst att ha 2-2,5 timmes is i veckan i åldrarna 08-04. Det är möjligt att vissa bonuspass kommer att delas ut under veckorna. Övriga aktiviteter som fys kommer meddelas senare.

2017-03-17 09:45
Nu gör vi det igen!!!
En eftersäsong med 2-3 ispass per vecka maj ut.
Anmäl dig via vår anmälningslänk

(Schema släpps inom kort)

Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen