Team 08

Rivstart!
2020-08-13 00:05
Flempan Flyers 2020 edition
Team 08 startade säsongen med en riktig rivstart. Grabbarna skickade in en 9-1 vinst mot Täby HC.
Nya formationer testades när backar bytte upp sig till forwards. Mathias ”Back från Tjecken” spelade på vingen.
Alfred ”Back Flempan” sedan flera år byttes upp på Centern. Receptet resulterade i 9 kassar framåt så det får man kalla lyckat. Oliver tidigare SSK gjorde dröm debut och likaså Mathias ”The Tjeck” Båda hittade nätet första matchen i Flempan.
I helgen växlar vi upp och testar vingarna mot Nacka & Boo. Två klubbar med extremt stora trupper och som garanterat besöker Flempan med full styrka.
Bring your a-game!
Nyårscup hos SSK
2019-01-12 19:57
Being second is to be the first of the ones who lose. " Ayrton Senna"
Grattis SKÅ IK till vinsten i en tuff final (4-1) och tack SSK för en magisk turnering under nyårshelgen. Man kan gnälla på hur pucken studsade stolpe ut och att klubban och slipningen inte var bra. Man kan också se sig själv i spegeln och bestämma sig för att komma tillbaka starkare. Vi i Flempan 08 kommer välja spegeln och jobba vidare. Siktet är inställt och vi har en fantastisk resa framför oss som lag. Lagledning och föräldrar är otroligt stolta över grabbarnas insats, vilken final det var! Tyvärr hittade bara en puck in av alla skott på mål. (9-43)
"Go Flyers"

Vinnare av Skutskär IK Start Cup 2018!
2018-10-14 21:08
Inledningsvis såg det mörkt ut när sena återbud kom in dagen innan cup.
Halsfluss och förhinder tvingade Flempan att resa med 8 spelare 1 Keeper och 1 lillebrorsa. Leo från familjen Sohlan fick ta med sig tröan från team 10 och lira med "The Big Boys".

Som en gammal hyfsad fighter en gång sa.
It is not the size of a man but the size of his heart that matters.
"Evander Holyfeild"

Flempan tar sig genom gruppen obesegrade till Cup Final.
Tierp HK samt Skutskär IK besegrades i 2 målrika och fartfyllda fighter.

I "The Grand Final" väntade Strömsbro HC som blev en spännande tuff match. Flempan öppnade hårt och gick till vila med 0-4.
I andra perioden pressades Flempan och plötsligt stod det 2-4 och Strömsbro kändes riktigt farliga.

Vid rätt tillfälle mitt i ett byte av Strömsbro tog Lucas Brauer chansen och stack från backpositionen. Lucas kunde snyggt åka hela vägen och punktera matchen med slutresultatet 2-5.

Grattis Kirill som utnämndes till matchens kämpe i finalen och räddade flera frilägen samt skott från Strömsbro.
Grattis Alfred som vann puckkastningen och en Nashville Predators klubba signerad Järnkrok.

Härlig Lördag med en heldag av Hockey ute på landet.
Go Flyers

Tuff dag på kontoret!
2018-09-28 02:09
Tog några dagar att hämta sig efter denna duell..

Efter en turbulent vecka och lite ovana med kvällsmatch så tittar vi oss själva i spegeln och konstaterar att det finns mycket att jobba på.
Tyresö Hanviken Hockey visar vart skåpet skall stå och kör över Flempan fullständigt. Lördagkvällen slutar med FIK vs THH 1-5

Söndag morgon 9:30 stod dock samtliga grabbar på isen igen för att gnugga vidare.  "Go Flyers"

Team-08 tar Guld i Mjölby Cup!
2018-09-09 18:52
Team-08 reste för första gången utanför stan för att testa motståndet i landet. Mjölby HC stod som värdar och genomförde en super cup!

Flempan kom utvilade till start, större delar av laget reste ner under fredagen och övernattade i trevliga Skänninge.
Kul för föräldrar lagledning och laget att testa på livet som "Hockeyspelare".
Teambuilding lekar middag och hotell-häng gjorde tydligen susen.

Flempan gick genom gruppen som segrare och öppningsmatchen mot IFK Arboga vann man stort. Efter det blev det vinst mot Mjölby HC i en inte helt övertygande prestation. Gruppfinalen mot Linköping HC Vit vändes från 2-0 till 2-4 vinst i en tuff match. Avgörande här var Flempans goda fysik och viljan att fortsätta kämpa.

Final mot Hammarö HC väntade.

Finalen blev en rysare. Flempan startade med 0-1, Hammarö 1-1, Hammarö 1-2, Flempan 2-2. Med ca 5min kvar av matchen skickar Christian upp en puck i krysset efter Lucas serverat en pass från egen zon rakt på bladet vid blå linjen.
Sekunderna senare är det Arthur som utökar avståndet med 2-4.
Hammarö tar Timeout, och nu plockar grabbarna fram "Flempanpressen".
Arthur, Alfred, och Alexander håller sig framme och matchen slutar vid 2-7.

Flempan åker hem med GULD!

Matcher:
IFK Arboga-Flempan 0-9